Bicheno, oostkust, Tasmanie - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu Bicheno, oostkust, Tasmanie - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu

Bicheno, oostkust, Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Nicole & Ruud

10 Februari 2014 | Australië, Launceston

Bicheno , Hideaway
8,9 en 10 februari 2014, temperaturen variëren van 15 tot 40 graden.
Na een tocht van ruim drie uur door bossen en nog eens bossen komen we op een punt met een ongelooflijk uitzicht over de oceaan, hier hebben we even met ingehouden adem genoten, de oostkust van Tasmanie, staalblauwe hemel azuurblauw wateroppervlak en bijna wite stranden onderbroken door rotsblokken . Als we bergaf gaan verder richting onze bestemming komen we langs wijnvelden, graslanden met schapen en runderen, onderbroken door beekjes en rivieren. Als we Bicheno binnenrijden hebben we ons verblijf snel gevonden, het is een halfronde veredelde pipo wagen, maar niet op wielen, kleurrijk ingericht. De eigenaresse is van oorsprong Engels en dat is in veel dingen terug te zien, maar het allermooiste is het uitzicht vanaf ons terras kijken we uit over de oceaan, great view !!!
De volgende ochtend worden gewekt door een sterke zonnestraal die door het ronde raam onze slaapkamer binnenkomt. Buiten is het echt al behoorlijk warm. Na het ontbijt besluiten we de omgeving eens goed te verkennen. Op de heenweg hebben we een oud houten huis ontdekt met veel kleuren, dit wil ik graag fotograferen. Tijdens de tocht erheen steekt er een sterke wind op en loopt de temperatuur op tot 40 graden. Bij het oude gebouw aangekomen blijkt het een wijnverkooppunt te zijn, we kopen een roseetje voor de avond en ik maak een paar super foto’s. Tijdens het vervolg van onze tocht komen we langs een oesterbaai waar we oesters eten met gerookte zalm, brie en lente ui, een heerlijk idee. De rest van de middag verbrengen we in de schaduw door genietend van de rust en het uitzicht. Opeens veranderd de wind en de temperatuur daalt naar zo’n 16 graden, brrrr, niet meer gewend. ’s Avonds bezoeken we een pinguïn tocht, de kleinste soort die bestaat, ongeveer 35 cm groot, ze gaan gewon hun eigen gang ook als er mensen in de buurt zijn. Een gids verteld ons over hun leven en laat ons enkele kuikens zien die over een week of twee de zee zullen opzoeken.
Dag 3 besluiten we een paar uur het strand op te zoeken en Ruud wil toch eens in een echte oceaan zwemmen, no way, watertemperatuur is 14 graden. Dus het blijft bij pootje baden…….. We verkennen nog een stukje van de omgeving en genieten van het uitzicht over de oceaan. Wat vliegt de tijd toch snel, morgen gaan we al weer verder naar ons laatste verblijf op Tasmanie.