Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Nicole & Ruud

17 Februari 2014 | Australië, Sydney

Sydney, 13-18 februari
Temperatuur tussen 18 en 28 graden, van regen tot zonneschijn.

Op donderdag 13 februari 2014 landen we op het vliegveld in Sydney. Tim zit op ons te wachten in de aankomsthal, geen spat veranderd. Goh we zijn blij om elkaar na zo’n lange tijd weer te zien. Hij heeft het programma oor de komende dagen al klaar, tussendoor moet hij nog ergens tijd vinden om zijn koffer voor Auckland, waar hij maandag de 17e naar toe gaat, in te pakken en afscheid te nemen van zijn vrienden hier in Sydney, Australië.
Nadat we de koffers hebben afgeleverd in het hotel, een verbouwd pakhuis, gaan we zoals een goede toerist in een wereldstad betaamd, met de hop-on hop-off bus een toer maken door het belangrijkste deel van de stad, hier ook weer oude gebouwen met nieuwe gemengd. We zien het Operagebouw, de Harbour Bridge, Bondi beach, Tims’ thuishaven, en nog veel meer. Nadat we een Duits biertje hebben gedronken, gaan we op bezoek bij Tim thuis, we hadden erger verwacht. Lekker rommeltje, een typisch studentenhuis met een heleboel enthousiaste jonge mensen, die ons op sleeptouw nemen om op hun vaste donderdagstek steak te gaan eten, erg gezellig.
Vrijdag laat Tim ons nog meer van de stad zien, we wandelen door een mall waar geen einde aan komt, het is Valentijnsdag en alles is versierd, overal in de stad hangen harten, meisjes lopen met bloemen, misschien een idee voor ………. Tim gaat die avond doorbrengen met een gedeelte van zijn vrienden waar hij afscheid van gaat nemen. ’s Avonds gaan we naar de Operabar en genieten van de verlichte Harbour Bridge, nog geen 10 minuten lopen van ons hotel, het is zomer.
Zaterdag bezoeken we het Operagebouw van binnen, en maken een flinke wandeling door de stad. ’s Avonds drinken we samen met Tim en een gedeelte van zijn vrienden, waarmee hij zijn afscheid viert een drankje, het heeft de hele dag zacht geregend.
Zondag regent het ouwe wijven op klompen, dat hebben wij weer, maar dat mag de pret niet drukken, we nemen de boot naar Darling Harbour en willen naar Sea life, daar staat een rij van hier tot Tokyo, helemaal vergeten dat het zondag is, maar er is nog zoveel te zien. We bezoeken de Chinese Garden of Friendship, een stukje ongelooflijke rust en schoonheid midden in een stad, we lopen welliswaar onder een paraplu langs leuke winkeltjes en stands, het is vandaag Servische dag. Teruggekomen bij het hotel zijn we helemaal doorweekt. ’s Avonds gaan we met Tim ergens lekker eten om zijn volgend afscheid te vieren.
We hebben hem vanmiddag, maandag, uitgezwaaid naar Nieuw Zeeland, Auckland, op het moment dat ik dit schrijf vliegt hij ergens boven de oceaan, hoog boven de wolken, op weg naar een nieuwe uitdaging. Zelf hebben we nog even genoten van de omgeving en een rondvaart door de haven gemaakt bij het inmiddels toch weer mooie weer. Ook wij moeten onze koffers gaan pakken en Australië verlaten, onze vakantie loopt ook langzaam ten einde, nog enkele dagen tussenstop in Maleisie……

• 17 Februari 2014 - 17:33

Marc En Paul:

Wat heerlijk, al die reisverhalen. krijg zo weer zin om zelf op pad te gaan. Jammer dat de tijd zo snel voorbij vliegt dus geniet nog een paar heerlijke dagen in Maleisie. Liefs, Marc en Paul