Cosmopolitan Hotel Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu Cosmopolitan Hotel Melbourne - Reisverslag uit South Melbourne, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu

Cosmopolitan Hotel Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Nicole & Ruud

04 Februari 2014 | Australië, South Melbourne

Cosmopolitan Hotel Melbourne
2(40gr),3(22 gr) en 4(28 gr) februari 2014,

De weg naar Melbourne voerde zoals al eerder aangegeven langs het tweede deel van The Great Ocean Road, jazeker, het was machtig mooi, lijkt een beetje op de Route National in Zuid Frankrijk, het ene moment rotsen stijl om hoog en het volgende moment een baai waar het een of andere gehucht ligt. Het uitzicht waarvan je op veel plekken langs de weg kunt genieten zijn onbeschrijflijk mooi. De rotsen rijzen om hoog uit de zee, het zonlicht glinstert op het water, hier en daar een klein zandstrand waar mensen genieten van deze mooie omgeving. Na een uur stoppen we om nog even de indrukken op te nemen voor we het binnenland inrijden. Snel bereiken we de voorsteden van Melbourne en krijgen al een idee wat ons te wachten staat, in de verte steken met kop en schouders gigantische wolkenkrabbers uit boven de andere gebouwen. Na het inchecken in ons hotel gaan we op zoek naar een wasstraat om het rode zand af te spoelen en leveren de auto in. Buiten is het 40 graden. We zoeken de tram naar St Kilda dat is de wijk waar ons hotel ligt, WARM!!!!!
St. Kilda is een buurt die aan het mooiste strand van Melbourne ligt, hier bevinden zich veel trendy restaurantjes, ijscafees en leuke winkeltjes. We slenteren door de straat en eten bij een lekker Italiaans restaurant, Rococo, bellen even met Tim en sturen een sms naar Luc dat we goed aangekomen zijn. ’s Avonds gaan we naar het strand en genieten met honderden anderen van de super zon ondergang, heel romantisch.
De volgende ochtend, is het bewolkt en een stukje koeler. Eens iets anders we gaan buiten de deur ontbijten, doet half Australie in de grote steden, want het is overal redelijk druk. Daarna op naar het stadscentrum, naar Flinders Street, waar een machtig mooi stationsgebouw het beeld van de straat bepaald. We bezoeken st. Pauls Cathedral en maken met een oude tram een tochtje door de hele stad. Veel nieuwe gebouwen gemengd met oudere gebouwen, niet ouder dan 200 jaar, want we bevinden ons in een zeer jonge wereldstad. Hier en daar ligt een kerk die weer vaak een kleinere kopie is van een Europese kerk. We bezoeken de winkelbuurt van Melbourne en komen dat de ontdekking dat er meer kleinere zaakjes zijn dan in de meeste steden in Europa, waar het winkelbeeld bepaald wordt door de grote ketens. Over dag hebben we een restaurant gezien dat hoog aangeschreven staat in deze stad en gaan daar dan ook lekker eten, het begint te regenen.
De laatste dag in Melbourne, het weer is weer opgeknapt en we besluiten om een flinke wandeling langs het strand en over de pier te maken. Het water is wel nog grauw en wild want er staat een stevige wind, we worden gezandstraald. Op de pier bevindt zich een leuk knus restaurantje waar we uit de wind, in de zon, kunnen genieten van de bootjes in de haven voor ons, van de reusachtige cruise schepen in de verte en van de skyline van Melbourne, zalig. Ook wel fijn zo’n rustige dag, we besluiten eens ongezond te doen en eten Mc Donalds als avond eten. De koffers moeten weer ingepakt want morgen gaan we naar Tasmanie met het vliegtuig. Ik weet niet of we op elke plek waar we verblijven internet hebben of telefoon, dus niet denken dat we ondergedoken zijn als er even geen bericht komt…………………………………………….

• 09 Februari 2014 - 16:14

Johnny:

Hoi Nicole en Ruud,

Ik heb vandaag jullie geweldige verhalen t/m Melbourne gelezen, nu ben ik op mijn beurt jaloers ;-) Wat een fantastische eerste weken, zo relaxed en afwisselend, met de goede geneugten des levens (=wijn?!?) in ruime mate voorhanden. 't Is al duidelijk af te lezen wat de rust en ruimte met jullie doen, Nederland is ineens heel ver weg.
    Inmiddels zijn jullie nog een weekje verder, geniet van de laatste weken en de dagen met Tim.

Dikke groeten uit Eindhoven, Johnny (& Viola natuurlijk).