O'Deas - Reisverslag uit Tintinara, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu O'Deas - Reisverslag uit Tintinara, Australië van Nicole & Ruud Coninck - WaarBenJij.nu

O'Deas

Blijf op de hoogte en volg Nicole & Ruud

30 Januari 2014 | Australië, Tintinara

O’Deas Cottage, Tintinara
27 januari 2014, 40 graden
2,5 uur rijden voor de boeg, op tijd vertrokken na eerst de poached eggs van Lee de eigenaar van de Barossa House B&B verorberd te hebben, gingen we op weg naar de volgende bestemming. Terug in de tijd……….Na een tocht van 2.5 uur eerst nog door wijngebieden en later door uitgestrekte dorre gebieden gemaakt te hebben arriveren we op ons volgende adres. Een boerderij uit einde negentiende eeuw, lag een stukje van de Highway af en maakte een lieflijk ingeslapen indruk. Ingeslapen was het zeker, een keuken uit de tijd zoals ik me nog herinner uit de tijd van mijn oma, begin jaren zestig, niks mis mee natuurlijk, een zitkamer en een eetkamer en een redelijk moderne badkamer. We maakten kennis met de eigenaresse Prin die ons uitnodigde om samen met haar de Farm te bekijken. Onder de indruk waren we, deze vrouw midden zestig, sinds een half jaar weduwe had heel wat voor haar kiezen, ze liet ons de verdorde velden zien, het glooiend landschap en we bezochten goede vrienden die een “canvasshop”hadden, deze mensen waren allerhartelijkst en lieten ons alles zien. Van canvas worden de “Jute”(= pick up in Australisch) dekzeilen en tenten gemaakt, waar de mensen tijdens het reizen in verbleven. Ook bezochten we een diary van de buurman van Prin, een diary is een melkveehouderij we waren tussen de boeren beland. Een super interessante middag.
’s Avonds maakten we een lichte salade en voelden ons net een stel cowboys in het wilde westen.
Ik heb een vallende ster gezien en gewenst……………

• 30 Januari 2014 - 16:00

Frank Antonissen:

Ha die cowboy Ruud,
    Ik zie dat je het samen goed maakt .
    Veel plezier en wel uitkijken he want we hebben je hier ook nog nodig.

Groet Frank Antonissen

• 31 Januari 2014 - 07:23

Luc En Maartje:

Leuk allemaal die verhalen ik zit hier met ontbijtje Hollands kaas en stroop met koffie erbij de hondjes liggen lekker te snurken charly is weer ouderwets balorig af en toe en fien ploft zich neer.

Maar ja hier op de limpenshof draait het leven gewoon door,
    Geniet er maar van jullie tijd samen in sorry down Under
    Groetjes van ons alle 4

• 01 Februari 2014 - 09:44

Marc Willemsen:

Ha die Ruud en Nicole. Wat is het toch heerlijk om jullie verhalen te lezen en ze vanaf dichtbij mee te maken. We hebben dan wel niet precies dezelfde route als jullie gemaakt maar jullie verhalen zijn een feest van herkenning. Geniet ervan!!! En oh ja... heel veel groeten aan Tim.